Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Pour un nouveau cadre d'analyse de la sociologie de l'éducation européenne. Histoires nationales et pratiques institutionelles
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 3 (1997) 1, S. 73-88 ZDB
Dokument  (206 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697; 09479732; 14341697
SpracheFranzösisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The present paper analyzes the main trends in sociological studies of education from a cross-national perspective in seven European countries, namely, France, Germany, Greece, ltaly, Spain, the Netherlands and the United Kingdom. lt proposes a frame of analysis focusing on the relationships between the sociology of education and the social contexts in which this academic discipline is embedded. Topics addressed include: 1) national variations in disciplinary boundaries definitions; 2) specific trends conceming the export / import process of sociological theories and research formulas; 3) the influence of the public debate arenas and of the educational policies on the research agenda and 4) the interrelation between the professional careers and the evolution of this research field. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am17.11.2010
QuellenangabeZagefka, Polymnia: Pour un nouveau cadre d'analyse de la sociologie de l'éducation européenne. Histoires nationales et pratiques institutionelles - In: Tertium comparationis 3 (1997) 1, S. 73-88 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-28758 - DOI: 10.25656/01:2875
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen