Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Fernsehfilme als interkulturelle Bildungsmedien. Öffentliche Wirkungen und didaktische Einsatzmöglichkeiten des Filmwerks von Gordian Troeller
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 6 (2000) 1, S. 6-25 ZDB
Dokument  (237 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697; 09479732; 14341697
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Whoever treats education in different cultures and societies and looks out for audio-visual material, is most likely to encounter the films of Gordian Troeller. ... His work is a relevant contribution to international and multicultural comparative education. His films illustrate facts and questions on societal developments and on socialisation and education in many different countries. ... Furthermore they present thesises and controversies which challenge and enrich the scientific discourse in the educational and social sciences on development, modernisation, childhood, pedagogical concepts, role models of women, family and youth as well as social, cultural and educational policies. The article analyses the relevance of the films of Gordian Troeller as part of political socialisation by massmedia in Germany and portrays the possible use of his films as didactical media. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am16.12.2011
QuellenangabeAdick, Christel: Fernsehfilme als interkulturelle Bildungsmedien. Öffentliche Wirkungen und didaktische Einsatzmöglichkeiten des Filmwerks von Gordian Troeller - In: Tertium comparationis 6 (2000) 1, S. 6-25 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-28936 - DOI: 10.25656/01:2893
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen