Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Federalism in Middle Europe: a model for a future European education system?
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 7 (2001) 1, S. 28-37 ZDB
Dokument  (135 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697; 09479732; 14341697
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The article discusses the principle of federalism as a potential institutional principle of the future education system in Europe. It reminds of the strengths and weaknesses of federalism in the history of Central Europe and clarifies the differences between Germany, Austria and Switzerland with respect to the practice of federalism in the education sector. The implications for the variability of structures, the competition of solutions, the allocation of financial resources and for participation are worked out under the auspices of their relevance for a future European education system. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am21.12.2011
QuellenangabeWaterkamp, Dietmar: Federalism in Middle Europe: a model for a future European education system? - In: Tertium comparationis 7 (2001) 1, S. 28-37 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-29063 - DOI: 10.25656/01:2906
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen