Detailanzeige
Titel |
Federalism in Middle Europe: a model for a future European education system? |
---|---|
Autor | Waterkamp, Dietmar |
Originalveröffentlichung | Tertium comparationis 7 (2001) 1, S. 28-37 |
Dokument | Volltext (135 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Bildungssystem; Bildungspolitik; Föderalismus; Internationaler Vergleich; Deutschland; Mitteleuropa; Österreich; Schweiz |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 0947-9732; 1434-1697; 09479732; 14341697 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2001 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | The article discusses the principle of federalism as a potential institutional principle of the future education system in Europe. It reminds of the strengths and weaknesses of federalism in the history of Central Europe and clarifies the differences between Germany, Austria and Switzerland with respect to the practice of federalism in the education sector. The implications for the variability of structures, the competition of solutions, the allocation of financial resources and for participation are worked out under the auspices of their relevance for a future European education system. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Tertium comparationis Jahr: 2001 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 21.12.2011 |
Quellenangabe | Waterkamp, Dietmar: Federalism in Middle Europe: a model for a future European education system? - In: Tertium comparationis 7 (2001) 1, S. 28-37 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-29063 - DOI: 10.25656/01:2906 |