details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-opus-2922
DOI: 10.25656/01:292
URN: urn:nbn:de:0111-opus-2922
DOI: 10.25656/01:292
Title |
Demokratiebaustein: "Gender und demokratische Schule" |
---|---|
Author | Haufe, Katja |
Other contributors (e.g. editor) | Urban, Ulrike [Hrsg.] |
Source | Berlin : BLK 2005, 10 S. - (Demokratiebausteine) |
Document | full text (81 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Gender Mainstreaming; Sekundarstufe II; Grundschule; Qualitätsentwicklung; Berufsbildung; Sekundarstufe I; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | Der Demokratie-Baustein "Gender und demokratische Schule" bietet einen Einstieg in die umfangreiche Querschnittsmaterie "Gender". Dabei geht es um die Frage, welche Rolle die Geschlechterperspektive im Zusammenhang mit der Demokratisierung von Schule spielen kann. |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 02.09.2008 |
Citation | Haufe, Katja: Demokratiebaustein: "Gender und demokratische Schule". Berlin : BLK 2005, 10 S. - (Demokratiebausteine) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-2922 - DOI: 10.25656/01:292 |