Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Opening Gates - virtuelle Konferenzen als Möglichkeit des internationalen pädagogischen Austauschs
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 9 (2003) 2, S. 111-123 ZDB
Dokument  (200 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 09479732
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):From 12th to 14th February, 2001 the MOFET Institute for Curriculum Planning and Teacher Training (Tel Aviv/ Israel) ran an international virtual conference. Based on this example the following text discusses chances and limits of virtual conferences (with special reference to pedagogics). It centers on general questions concerning communication in online conferences. First a short description of the conference will be given. Then issues in the field of language, space, time and integration in the working process, as well as computer mediated and written communication will be discussed. Eventually a summary and a prospect on further possible ways of integrating online-conferences in the international scientific discussion will be given. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am02.01.2012
QuellenangabePätzold, Henning: Opening Gates - virtuelle Konferenzen als Möglichkeit des internationalen pädagogischen Austauschs - In: Tertium comparationis 9 (2003) 2, S. 111-123 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-29356 - DOI: 10.25656/01:2935
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen