Detailanzeige
Titel |
Communication patterns in educational science. An analysis of scientific journal publishing in the Netherlands |
---|---|
Autor | Vanderstraeten, Raf |
Originalveröffentlichung | Tertium comparationis 10 (2004) 1, S. 105-117 |
Dokument | Volltext (376 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Pädagogik; Kommunikation; Zeitschrift; Zitat; Wissenschaft; Wissenschaftsdisziplin; Analyse; Veröffentlichung; Niederlande |
Teildisziplin | Allgemeine Erziehungswissenschaft Empirische Bildungsforschung |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 0947-9732; 09479732 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2004 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | In the modern scientific disciplines, scholarly journals fulfil a key role. Journals both secure the shared values of a scientific community and endorse what that community takes to be certified knowledge. Publications in scholarly journals have become the basic units of scientific communication in a discipline. Against this background, [the author] analyses in this paper the evolution of the leading scholarly journal in the field of education in the Netherlands, viz. Paedagogische Studiën [Studies in Education]. He pays particular attention to the changing role of the editorial board of the journal, and to the use of citations in this journal in the period 1920-1975. Because of the close relationship between journal and discipline, this analysis highlights basic characteristics of the patterns of communication in educational science in the Netherlands. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Tertium comparationis Jahr: 2004 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 02.01.2012 |
Quellenangabe | Vanderstraeten, Raf: Communication patterns in educational science. An analysis of scientific journal publishing in the Netherlands - In: Tertium comparationis 10 (2004) 1, S. 105-117 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-29538 - DOI: 10.25656/01:2953 |