details
Title |
Nationale Identitäten und ein gemeinschaftlicher Bildungsanspruch der EU - ein unauflöslicher Widerspruch? |
---|---|
Author | Berggreen-Merkel, Ingeborg |
Source | Tertium comparationis 12 (2006) 1, S. 24-47 |
Document | full text (344 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsauftrag; Bildungswesen; Bildungspolitik; Europäischer Bildungsraum; Bildungsprogramm; Sprachkompetenz; Fremdsprache; Europäische Dimension; Mobilität; Nationale Identität; Rechtsgrundlage; Benchmarking; Wettbewerb; Beschäftigungspolitik; Hochschulabschluss; Lebenslanges Lernen; Anerkennung; Qualitätssicherung; Bildungseinrichtung; Europäische Union; Europa |
sub-discipline | General Educational Science Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0947-9732; 09479732 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (English): | [The] article raises the question whether there is a contradiction for the formal education between national identities and a common European objective for education. This could be the case because the different educational systems are the result of old national traditions and the expression of national identities. The article gives an overview over the development of a European educational policy to clarify this tension between education and European identities. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Tertium comparationis Jahr: 2006 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 17.11.2010 |
Citation | Berggreen-Merkel, Ingeborg: Nationale Identitäten und ein gemeinschaftlicher Bildungsanspruch der EU - ein unauflöslicher Widerspruch? - In: Tertium comparationis 12 (2006) 1, S. 24-47 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-29671 - DOI: 10.25656/01:2967 |