Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Sprachenvielfalt und Bildungssysteme - über die mögliche Rolle des Unterrichts in Sprachrevitalisierungsprozessen
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 12 (2006) 1, S. 48-57 ZDB
Dokument  (246 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 09479732
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Today's European Union counts ca. 80 minority speech communities that are represented by ca. 40 to 70 million of the ca. 450 EU-inhabitants. The majority of these communities still have difficulties to secure the intergenerational transmission of the minority language. EU-sponsored projects (e.g. Euromosaic and SMiLE) as well as other scientific publications clearly confirm that most of the minority speech communities still are subject - though to a different degree - to societal language shift. In an attempt to reverse societal language shift minority speech communities tend to rely on minority language education. After broadly describing the general situation of autochthonous European minority speech communities and the European discourse that surrounds them this contribution examines a few possible prerequisites needed to turn minority language education into an essential part of attempts to reverse language shift. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am17.11.2010
QuellenangabeDarquennes, Jeroen: Sprachenvielfalt und Bildungssysteme - über die mögliche Rolle des Unterrichts in Sprachrevitalisierungsprozessen - In: Tertium comparationis 12 (2006) 1, S. 48-57 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-29685 - DOI: 10.25656/01:2968
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen