details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-opus-3133
DOI: 10.25656/01:313
URN: urn:nbn:de:0111-opus-3133
DOI: 10.25656/01:313
Title |
Demokratiebaustein: Ganztagsschule |
---|---|
Author | Koch, Thorsten |
Other contributors (e.g. editor) | Urban, Ulrike [Hrsg.] |
Source | Berlin : BLK 2005, 5 S. - (Demokratiebausteine) |
Document | full text (355 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kooperation; Sekundarstufe II; Partizipation; Gemeinde <Kommune>; Grundschule; Ganztagsschule; Außerschulische Einrichtung; Sekundarstufe I; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | Im ganzen Bundesgebiet werden Schulen zu Ganztagsschulen umgewandelt. Dieser Demokratie-Baustein bietet eine Einführung in die aktuelle Diskussion, gibt einen Überblick über die verschiedenen Ganztagsschulmodelle und liefert Hinweise zu den verschiedenen Förderungsmöglichkeiten. |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 02.09.2008 |
Citation | Koch, Thorsten: Demokratiebaustein: Ganztagsschule. Berlin : BLK 2005, 5 S. - (Demokratiebausteine) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-3133 - DOI: 10.25656/01:313 |