details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-opus-32340
DOI: 10.25656/01:3234
URN: urn:nbn:de:0111-opus-32340
DOI: 10.25656/01:3234
Title |
Wer die Schule hat, der hat die Zukunft. Gesammelte Aufsätze zur rheinisch-westfälischen Schulgeschichte |
---|---|
Author | Goebel, Klaus |
Other contributors (e.g. editor) | Kirchhoff, Hans G. [Hrsg.] |
Source | Bochum : Brockmeyer 1995, 461 S. - (Dortmunder Arbeiten zur Schulgeschichte und zur historischen Didaktik; 25) |
Document | full text (4.968 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungsstil; Bildungsgeschichte; Schulpolitik; Schulreform; Schule; Schulentwicklung; Lehrerverband; Lehrerbildung; Geschichte <Histor>; Sozialer Wandel; Transformation; Diesterweg, Friedrich Adolph Wilhelm; Luther, Martin; Muehlinghaus, Gottschalk; Zahn, Franz Ludwig; Rheinland; Westfalen |
sub-discipline | History of Education |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISBN | 3-8196-0306-9; 3819603069 |
Language | German |
Year of creation | 1995 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Die Aufsätze sind in folgende Themenfelder aufgegliedert: Reformation und Frühe Neuzeit; Biographisches; Alltag in Schule und Erziehung; Schule im Griff der Politik; Lehrerbildung und einzelne Fächer; Lehrervereinsgeschichte und Schulgeschichtsforschung. |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 24.09.2010 |
Citation | Goebel, Klaus: Wer die Schule hat, der hat die Zukunft. Gesammelte Aufsätze zur rheinisch-westfälischen Schulgeschichte. Bochum : Brockmeyer 1995, 461 S. - (Dortmunder Arbeiten zur Schulgeschichte und zur historischen Didaktik; 25) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-32340 - DOI: 10.25656/01:3234 |