details
Title |
Sylvia Mebus (1999). Zur Entwicklung der Lehrerausbildung in der SBZ/DDR 1945 bis 1959 am Beispiel Dresdens. Pädagogik zwischen Selbst- und Fremdbestimmung. Frankfurt am Main: Peter Lang. [Rezension] |
---|---|
Author | Fuchs, Hans-Werner |
Source | Tertium comparationis 5 (1999) 1, S. 6-7 |
Document | full text (173 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Lehrerausbildung; Dresden; Deutschland-Sowjetische Besatzungszone; Deutschland-DDR |
sub-discipline | History of Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0947-9732; 1434-1697; 09479732; 14341697 |
Language | German |
Year of creation | 1999 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Rezension zu: Sylvia Mebus (1999). Zur Entwicklung der Lehrerausbildung in der SBZ/DDR 1945 bis 1959 am Beispiel Dresdens. Pädagogik zwischen Selbst- und Fremdbestimmung. |
other articles of this journal | Tertium comparationis Jahr: 1999 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.01.2012 |
Citation | Fuchs, Hans-Werner: Sylvia Mebus (1999). Zur Entwicklung der Lehrerausbildung in der SBZ/DDR 1945 bis 1959 am Beispiel Dresdens. Pädagogik zwischen Selbst- und Fremdbestimmung. Frankfurt am Main: Peter Lang. [Rezension] - In: Tertium comparationis 5 (1999) 1, S. 6-7 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-33016 - DOI: 10.25656/01:3301 |