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Title
Schulischer Wandel in Ostdeutschland aus der Perspektive der amerikanischen Schulforschung
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SourceTertium comparationis 2 (1996) 2, S. 97-111 ZDB
Document  (211 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0947-9732; 1434-1697; 09479732; 14341697
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Autor vergleicht Schulreformen in Ostdeutschland mit Schulreformen in den USA und untersucht die Wirksamkeit von Reformbestrebungen in verschiedenen Bereichen des Schulwesens. Dabei verwendet der Autor Daten (Interviews, Fragebogen, Berichte von Beobachtungen) von seiner Feldforschung in acht Schulen des Sekundarbereichs in Brandenburg und Thüringen als ostdeutsche Bundesländer. (DIPF/ ssch)
Abstract (English):The educational system in East Germany is being transformed in major ways. Similarly, for the last decade, the education system of the United States has been under considerable pressure to radically reorganize and restructure itself. The study compares school-reforms in East Germany with schoolreforms in the United States and examines the effectiveness of such measures in different areas of schooling. The author uses data (interviews, questionnaires, observation reports) from his field research in eight secondary schools in Brandenburg and Thüringen (East German Bundesländer). (DIPF/ Orig.)
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Date of publication16.12.2011
CitationMintrop, Heinrich A.: Schulischer Wandel in Ostdeutschland aus der Perspektive der amerikanischen Schulforschung - In: Tertium comparationis 2 (1996) 2, S. 97-111 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-33478 - DOI: 10.25656/01:3347
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