Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Education in a Period or Social Upheaval. Educational Theories and Concepts in Central East Europe
Weitere BeteiligteSting, Stephan [Hrsg.]; Wulf, Christoph [Hrsg.]
OriginalveröffentlichungMünster; New York; München; Berlin : Waxmann 1994, 173 S. - (European Studies in Education; 2)
Dokument (6.983 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
ISBN3-89325-260-6; 3893252606
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):The volume contains contributions from nine different Central- and East-European countries which give a total impression of the upheaval in the field of educational science in those countries. The contributions comprise three different focuses. "The first group is occupied with a review of history and the position of educational science in specific countries, in order in this way to gain prerequisites and perspectives for new pedagogical points of departure... The second group of contributors are concerned with the problematic of the pedagogical and scientific reform process... The third group of contributors study the relevance of different educational scientific conceptions and paradigms..." (DIPF/Text übernommen)
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am25.09.2008
QuellenangabeSting, Stephan [Hrsg.]; Wulf, Christoph [Hrsg.]: Education in a Period or Social Upheaval. Educational Theories and Concepts in Central East Europe. Münster; New York; München; Berlin : Waxmann 1994, 173 S. - (European Studies in Education; 2) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-3827 - DOI: 10.25656/01:382
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen