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Title
Perspektiven einer Rezeption neurowissenschaftlicher Erkenntnisse in der Erziehungswissenschaft
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 48 (2002) 5, S. 707-719 ZDB
Document  (408 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag thematisiert Stand und mögliche Ansatzpunkte einer Rezeption neurowissenschaftlicher Erkenntnisse in der Erziehungswissenschaft. Zunächst wird der Rezeptionsstand in den USA dargestellt; hierbei wird vor allem die Argumentation Bruers aufgegriffen. Anschließend wird auf die Rezeption innerhalb der deutschen Erziehungswissenschaft eingegangen. Im letzten Teil werden Möglichkeiten und Grenzen eines interdisziplinären Diskurses aufgezeigt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The author sketches the status quo of and possible starting points for the adoption of neuro-scientific findings by educational science. First, the latest developments in US-American research are described, with specific reference to Bruer’s line of reasoning. Then, the adoption by German educational science is discussed and, finally, possibilities and limits of an interdisciplinary discourse are outlined. (DIPF/Orig.)
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Date of publication21.07.2011
CitationBecker, Nicole: Perspektiven einer Rezeption neurowissenschaftlicher Erkenntnisse in der Erziehungswissenschaft - In: Zeitschrift für Pädagogik 48 (2002) 5, S. 707-719 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-38578 - DOI: 10.25656/01:3857
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