search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Education financing and student achievement
Authors
SourceSchweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 25 (2003) 3, S. 431-453 ZDB
Document  (189 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0252-9955; 1424-3946; 02529955; 14243946
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):We briefly review how schools’ financial resources affect the amount, quality, and heterogeneity of education, and how in turn the provision of educational services bears on students’ achievement. Then, we discuss the implications of different ways of linking school resources to student achievement, focusing in particular on the distinction between family-based and State-based channels of financial support. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Der vorliegende Beitrag gibt zunächst einen kurzen Überblick darüber, wie sich finanzielle Ressourcen auf die Menge, die Qualität und die Heterogenität von Bildungsangeboten auswirken und dadurch den Ausbildungserfolg beeinflussen. Anschliessend werden die Effekte unterschiedlicher Möglichkeiten, mit dem Einsatz finanzieller Ressourcen den Ausbildungserfolg zu beinflussen, diskutiert. Speziell wird der Unterschied zwischen familienbasierter und staatlicher finanzieller Unterstützung fokussiert. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication19.09.2011
CitationBertola, Giuseppe; Checchi, Daniele: Education financing and student achievement - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 25 (2003) 3, S. 431-453 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-40635 - DOI: 10.25656/01:4063
export files

share content at social platforms