details
Title |
Education financing and student achievement |
---|---|
Authors | Bertola, Giuseppe; Checchi, Daniele |
Source | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 25 (2003) 3, S. 431-453 |
Document | full text (189 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Finanzierung; Ausbildungserfolg; Ressourcenmanagement; Bildungsangebot |
sub-discipline | Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0252-9955; 1424-3946; 02529955; 14243946 |
Language | English |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (English): | We briefly review how schools’ financial resources affect the amount, quality, and heterogeneity of education, and how in turn the provision of educational services bears on students’ achievement. Then, we discuss the implications of different ways of linking school resources to student achievement, focusing in particular on the distinction between family-based and State-based channels of financial support. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Der vorliegende Beitrag gibt zunächst einen kurzen Überblick darüber, wie sich finanzielle Ressourcen auf die Menge, die Qualität und die Heterogenität von Bildungsangeboten auswirken und dadurch den Ausbildungserfolg beeinflussen. Anschliessend werden die Effekte unterschiedlicher Möglichkeiten, mit dem Einsatz finanzieller Ressourcen den Ausbildungserfolg zu beinflussen, diskutiert. Speziell wird der Unterschied zwischen familienbasierter und staatlicher finanzieller Unterstützung fokussiert. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften Jahr: 2003 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 19.09.2011 |
Citation | Bertola, Giuseppe; Checchi, Daniele: Education financing and student achievement - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 25 (2003) 3, S. 431-453 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-40635 - DOI: 10.25656/01:4063 |