details
Original Title |
Weiterbildungspolitik für kleine und mittelständische Unternehmen? Herausforderungen im Lichte empirischer Daten |
---|---|
Parallel title | Continuing education policy for small and medium enterprises? Challenges and empirical outcomes |
Authors | Gonon, Philipp ; Weil, Markus ; Hotz, Hans-Peter; Schläfli, André |
Source | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 26 (2004) 1, S. 101-119 |
Document | full text (357 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungspolitik; Weiterbildung; Berufsbildung; Betriebliche Weiterbildung |
sub-discipline | Adult Education / Further Education Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0252-9955; 1424-3946; 02529955; 14243946 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Im folgenden Beitrag richten wir unsere Aufmerksamkeit auf die Weiterbildung im beruflich-betrieblichen Bereich. Nach einer allgemeinen Bestandesaufnahme zur Weiterbildungspolitik wird anhand ausgewerteter Daten aus unserem Forschungsprojekt zur Weiterbildung in Kleinen und Mittlere Unternehmen (KMU) (gespiegelt in der Sicht betrieblicher Personal- und Bildungsverantwortlicher) die Frage erörtert, ob spezifische Unterstützung von Seiten der Bildungspolitik sinnvoll und erwünscht ist. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The following thesis deals with continuing education and training in the context of enterprises or vocation. Firstly we will emphasize the *state of the art" for Continuing Education Policy. Thereafter the outcomes of an empirical research project for continuing education and training within small and medium enterprises (SME) will be highlighted. Finally this leads to a discussion, whether and which specific support from the side of Continuing Education Policy seem appropriate or appreciated relating to the view of the responsible staff for Human Resources or Continuing Education in Swiss SME. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften Jahr: 2004 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.04.2021 |
Citation | Gonon, Philipp; Weil, Markus; Hotz, Hans-Peter; Schläfli, André: Weiterbildungspolitik für kleine und mittelständische Unternehmen? Herausforderungen im Lichte empirischer Daten - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 26 (2004) 1, S. 101-119 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-40908 - DOI: 10.25656/01:4090 |