details
Title |
Sprachaufenthalte beschreiben und evaluieren |
---|---|
Author | Hodel, Hans-Peter |
Source | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 26 (2004) 3, S. 397-418 |
Document | full text (192 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Fremdsprachenkenntnisse; Sprachreise; Sprachaustausch; Selbstevaluation; Deutschsprachige Schweiz; Handlungstheorie |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0252-9955; 1424-3946; 02529955; 14243946 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Artikel beschreibt, wie ein individueller Sprachaufenthalt von Deutschschweizer Gymnasiasten und Gymnasiastinnen mittels einer Handlungstheorie und einem Kompetenzmodell beschrieben und evaluiert werden kann und zu welchen Ergebnissen dieser Sprachaufenthalt führt. Er macht aber auch die Grenzen, resp. die nötigen Weiterentwicklungen in der Evaluation von Sprachaufenthalten und damit von Austauschaktivitäten allgemein sichtbar. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article shows how individual language stays of students of grammar schools in the German-speaking part of Switzerland may be described and evaluated by means of an action theory and a competency model. It also presents the outcomes of language stays and highlights limits of and requirements for the assessment of the stays, as well as of students‘ exchange in general. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften Jahr: 2004 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 19.09.2011 |
Citation | Hodel, Hans-Peter: Sprachaufenthalte beschreiben und evaluieren - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 26 (2004) 3, S. 397-418 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-41066 - DOI: 10.25656/01:4106 |