search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Jugendkulturen als Kontexte informellen Lernens - nur ein Risiko für die Schulkarriere?
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 54 (2008) 1, S. 34-48 ZDB
Document  (862 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag zeigt einen möglichen Perspektivwechsel in der Forschung zu Jugendkulturen auf, indem er diese als Kontexte informellen Lernens betrachtet. Ausgehend von einem knappen Überblick über das Verhältnis von Jugendkultur und Bildung in der empirischen Forschung zu Jugendkulturen werden auf der Basis von empirischen Materialien aus einer quantitativen und einer qualitativen Studie einige Befunde zum Verhältnis von Jugendkultur und Schule und zu Lernprozessen in jugendkulturellen Kontexten vorgestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Understanding youth cultural styles as contexts of informal learning this paper suggests a new perspective on youth culture. Starting from a brief outline of the relation between youth culture and education in empirical studies material from a quantitative and a reconstructive study will be presented. The paper includes findings about the relation between school and youth culture as well as such about learning processes and understanding of knowledge in youth cultural styles. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.11.2011
CitationPfaff, Nicolle: Jugendkulturen als Kontexte informellen Lernens - nur ein Risiko für die Schulkarriere? - In: Zeitschrift für Pädagogik 54 (2008) 1, S. 34-48 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-43346 - DOI: 10.25656/01:4334
export files

share content at social platforms