search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Metamorphose eines Forschungsprojektes. Ein Kommentar zum Beitrag von Krause et al. über den "Kompetenzerwerb im evangelischen Religionsunterricht - Ergebnisse der Konstruktvalidierungsstudie der DFG-Projekte RU-Bi-Qua/KERK"
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 54 (2008) 2, S. 189-193 ZDB
Document  (315 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der hier kommentierte Artikel beschreibt ein Projekt, das im Laufe seiner Entwicklung eine Art Metamorphose durchlaufen hat: Das Projekt begann mit einer weit gefassten, normativ-anwendungsorientierten Fragestellung und betreibt nun, nach Aufgreifen konstruktiv-kritischer Anregungen aus einem zweistufigen "Peer Review"-Verfahren, empirisch orientierte, anschlussfähige Grundlagenforschung zur Kompetenzmodellierung auf methodisch hohem Niveau in einem fachlichen Kontext, in dem derartige Forschung bisher wenig üblich war. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article commented upon by the author describes a research project which, in the course of its development, has undergone a sort of metamorphosis: the project started out with a broadly formulated, normative-application-oriented question; but after having taken up constructive-critical stimuli from a two-stage peer review procedure, it now pursues empirically oriented, adaptable pure research on competence modelling on a methodologically high level and within a disciplinary context in which research of that kind has so far hardly been common practice. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.11.2011
CitationLeutner, Detlev: Metamorphose eines Forschungsprojektes. Ein Kommentar zum Beitrag von Krause et al. über den "Kompetenzerwerb im evangelischen Religionsunterricht - Ergebnisse der Konstruktvalidierungsstudie der DFG-Projekte RU-Bi-Qua/KERK" - In: Zeitschrift für Pädagogik 54 (2008) 2, S. 189-193 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-43435 - DOI: 10.25656/01:4343
export files

share content at social platforms