search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Konstruktivismus in den Didaktiken der Mathematik und der Naturwissenschaften [Rezension]
Author
SourceZeitschrift für Erziehungswissenschaft 2 (1999) 4, S. 569-578 ZDB
Document  (899 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-663x; 1434663x
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Sammelrezension zu: 1. Leslie P. Steffel/Jerry Gale (Hrsg.): Constructivism in Education. HiUsdale: Lawrence Erlbaum Associates 1995. 575 S., Preis: Cloth Text US$ 120,00, Trade Paper US$ 55,00. ; 2. Kenneth G. Tobin (Hrsg.): The Practice of Constructivism in Science Education. Washington D.C.: American Association for the Advancement of Science 1993. 360 S. Preis: Trade paper US$ 36,00. ; 3. David Treagust/Reinders Duit/Barry Fräser (Hrsg.): Impwving Teaching und Learning in Science and Mathematics. New York: Teachers College Press 1996. 256 S. Preis: Cloth Text US$ 52,00, Paper Text US$ 23,95. ; 4. Reinders Duit/Christoph von Rhöneck (Hrsg.): Lernen in den Naturwissenschaften. Kiel: Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften 1996. 420 S. Preis: 32,00 DM. ; 5. Joel J. Mintzes/James H. Wandersee/Joseph D. Novak (Hrsg.): Teaching Science for Understanding -A Human Constructivist View. San Diego: Academic Press 1998. 360 S.Preis: US$59,95. ; 6. Michael R. Matthews (Hrsg.): Constructivism in Science Education. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers 1998. 234 S. Preis: US$ 49,00. ; 7. Ernst von Glasersfeld (Hrsg.): Radical Constructivism in Mathematics Education. Dordrecht: Kluwer Academics Publishers 1991. 248 S. Preis: Dfl. 219,00, US$ 121,50. ; 8. Paul Cobb/Heinrich Bauersfeld (Hrsg.): The Emergence of Mathematical Meaning: Interaction in Classroom Cultures. HiUsdale: Lawrence Erlbaum Associates 1995. 328 S. Preis: Cloth Text US$ 69,95, Trade Paper US$ 36,00. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.10.2011
CitationFischler, Helmut: Konstruktivismus in den Didaktiken der Mathematik und der Naturwissenschaften [Rezension] - In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 2 (1999) 4, S. 569-578 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-45518 - DOI: 10.25656/01:4551
export files

share content at social platforms