search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Dokumentarische Interpretation narrativer Interviews
Author
SourceBildungsforschung 2 (2005) 2, 19 S. ZDB
Document
Keywords (German)Erziehungswissenschaft; Bildungsforschung; Bildungsbiografie; Methodik; Dokumentarische Methode; Narratives Interview; Interpretation; Empirische Forschung; Fallbeispiel
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das narrative Interview (von Fritz Schütze) und die dokumentarische Methode der Interpretation (von Ralf Bohnsack) gehören zu den zentralen Methoden der qualitativ empirischen Bildungsforschung. Warum und wie narrative Interviews mit der dokumentarischen Methode interpretiert werden können, ist Thema dieses Beitrags. Die dokumentarische Interpretation narrativer Interviews greift zwar auf Elemente der Narrationsstrukturanalyse zurück, sie legt aber den Schwerpunkt auf komparative Analyse und Typenbildung. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalBildungsforschung Jahr: 2005
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication05.05.2014
Suggested CitationNohl, Arnd-Michael: Dokumentarische Interpretation narrativer Interviews - In: Bildungsforschung 2 (2005) 2, 19 S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-46586
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)