details
Title |
Lernort Schreib- und Lesezentrum als Entwicklungskomponente für die Ganztagsschule |
---|---|
Author | Bräuer, Gerd |
Source | Appel, Stefan [Hrsg.]; Ludwig, Harald [Hrsg.]; Rother, Ulrich [Hrsg.]; Rutz, Georg [Hrsg.]: Ganztagsschule gestalten. Schwalbach, Taunus : Wochenschau-Verl. 2006, S. 156-170. - (Jahrbuch Ganztagsschule; 2007) |
Document | full text (623 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schulentwicklung; Schulleben; Ganztagsschule; Leseförderung; Lesemotivation; Lesen; Schreiben; Nachmittag; Ergebnis; Gestaltung; Konzept; Leistung; Präsentation |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-89974-239-8; 3-89974-239-7; 9783899742398; 3899742397 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Im vorliegenden Beitrag wird das Grundmodell eines Schreib- und Lesezentrums als eine mögliche Entwicklungskomponente für die Ganztagsschule vorgestellt. (DIPF/Orig.) |
is part of: | Ganztagsschule gestalten |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 27.10.2011 |
Citation | Bräuer, Gerd: Lernort Schreib- und Lesezentrum als Entwicklungskomponente für die Ganztagsschule - In: Appel, Stefan [Hrsg.]; Ludwig, Harald [Hrsg.]; Rother, Ulrich [Hrsg.]; Rutz, Georg [Hrsg.]: Ganztagsschule gestalten. Schwalbach, Taunus : Wochenschau-Verl. 2006, S. 156-170. - (Jahrbuch Ganztagsschule; 2007) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-47262 - DOI: 10.25656/01:4726 |