Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Education transformation and GATS. New paradigms in government and administration
Autor
OriginalveröffentlichungTrends in Bildung international (2002) 2, S. 1-16 ZDB
Dokument  (263 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1610-5451; 16105451
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):The author first describes the context of transformation, namely the globalized, postindustrial society and the processes of deregulation, re-regulation and resistance. Then, the working of GATS is discussed which extended the existing GATT into the field of services, "and integrated it into the structures of the newly founded World Trade Organization." GATS is an instrument of liberalization and deregulation of the service sector - its implications on education are outlined. The third part of the document analyzes the "deregulatory transformation of education in three transformation societies: Poland, the Czech Republic and Hungary." (DIPF/Bi.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am15.06.2012
QuellenangabeKopp, Botho von: Education transformation and GATS. New paradigms in government and administration - In: Trends in Bildung international (2002) 2, S. 1-16 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-51061 - DOI: 10.25656/01:5106
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen