Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Financing lifelong learning
Autoren
OriginalveröffentlichungEmpirical research in vocational education and training 1 (2009) 1, S. 19-37 ZDB
Dokument  (190 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1877-6337; 18776337
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):This paper describes and analyzes different financial schemes to promote lifelong learning. Positive effects of financial incentives to pupils are not restricted to high ability pupils, as low ability students also seem to benefit. The evidence regarding the effects of subsidy forms is limited. The most prominent knowledge gaps regarding the effects of various financing schemes related to lifelong learning are the effects of vouchers; financial aid schemes for students; and entitlements and individual learning accounts. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am10.01.2012
QuellenangabeOosterbeek, Hessel; Patrinos, Harry Anthony: Financing lifelong learning - In: Empirical research in vocational education and training 1 (2009) 1, S. 19-37 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-51560 - DOI: 10.25656/01:5156
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen