details
Title |
[Die ersten Drei: Die Bildungssysteme der "Klassensieger" der PISA-Studie "Leseleistung"] Zur Einführung |
---|---|
Author | Kopp, Botho von |
Source | Trends in Bildung international (2001) 1, S. 1-2 |
Document | full text (124 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | PISA <Programme for International Student Assessment>; Internationaler Vergleich; PISA-Studie; Leseleistung; Einführung |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Empirical Educational Research |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1610-5451; 16105451 |
Language | German |
Year of creation | 2001 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Die Ergebnisse der PISA-Studie (Programme for International Student Assessment) haben in Deutschland ein enormes Echo gehabt. Nun soll im deutschen Bildungswesen alles ganz schnell besser werden, und man schaut auf die Länder, die besser abgeschnitten haben – besonders auf diejenigen, die an der Spitze liegen. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Trends in Bildung international Jahr: 2001 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 15.06.2012 |
Citation | Kopp, Botho von: [Die ersten Drei: Die Bildungssysteme der "Klassensieger" der PISA-Studie "Leseleistung"] Zur Einführung - In: Trends in Bildung international (2001) 1, S. 1-2 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-52080 - DOI: 10.25656/01:5208 |