Detailanzeige
Titel |
On the measurement of competency |
---|---|
Autor | Shavelson, Richard J. |
Originalveröffentlichung | Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 1, S. 41-63 |
Dokument | Volltext (637 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Kompetenz; Begriff; Kompetenzmanagement; Messung; Bewertung; Leistungsmessung; Gruppe <Soz>; Schweiz |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 1877-6337; 18776337 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2010 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Across multiple societal sectors, demand is growing to measure individual and group competencies. This paper unpacks Hartig et al.'s (2008) competency definition as a complex ability construct closely related to real-life-situation performance to make it amenable to measurement. Unpacked following the assessment triangle (construct, observation, inference), competency measurement is exemplified by research from business, military and education sectors. Generalizability theory, a statistical theory for modeling and evaluating the dependability of competency scores, is applied to several of these examples. The paper then pulls together the threads into a general competency measurement model. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Empirical research in vocational education and training Jahr: 2010 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 16.03.2012 |
Quellenangabe | Shavelson, Richard J.: On the measurement of competency - In: Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 1, S. 41-63 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-52350 - DOI: 10.25656/01:5235 |