search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Neue Medien und die veränderte Organisation des Lehrens und Lernens
Parallel titleNew Media and Changes in Organisation of Teaching and Learning
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 28 (2000) 2, S. 160-174 ZDB
Document  (923 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Neue Medien verändern die Organisation des Lehrens und Lernens in allen Bereichen des Bildungswesens. Neue netzbasierte Organisationsmodelle zeichnen sich an Universitäten, in betrieblichen Ausbildungen und an Schulen ab und neue mediale Formen unterstützen zunehmend die digitale Wissensorganisation. Diese Trends zur Organisation netzbasierter Lehr- und Lernumgebungen in Bildungseinrichtungen werden skizziert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):New media change the organisation of teaching and learning in all areas of education. Meanwhile netbased organisations in universities, vocational education and schools are established. New forms of media like Software Agents or MUDs support the digital organisation of knowledge. In this context the organisation of networked learning environments are outlined. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.05.2013
CitationWitt, Claudia de: Neue Medien und die veränderte Organisation des Lehrens und Lernens - In: Unterrichtswissenschaft 28 (2000) 2, S. 160-174 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-54694 - DOI: 10.25656/01:5469
export files

share content at social platforms