search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Creativity in the Philosophy Class. Concrete Research
Author
SourceNeue Didaktik (2009) 1, S. 25-36
Document  (2.208 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Contributors (corporate)Departement für deutschsprachige Lehrerausbildung an der Babes-Bolyai Universität Klausenburg
Document typeArticle (journal)
ISSN1843-7133; 18437133
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):The issue of creativity among teachers and pupils in terms of the dialogical praxis represented a real challenge concerning the research that we have done in high school classes in which philosophy is being taught. We have come to the conclusion that there is a direct linking between the diversity of the dialogical forms which pupils and teachers use and the forms of expression of creativity that are used during philosophy classes. Philosophical themes seem more attractive and interesting if the working methods in classes are modified and if pupils have to evaluate critically their own knowledge. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Die Kreativität der Schüler und Lehrer in der Methode dialogischer Praxis während des Philosophieunterrichts von Oberschulklassen stellte im Kontext dieser repräsentativen Untersuchung eine Herausforderung dar. Unsere Feststellungen zeigen die direkte Verknüpfung zwischen der Vielfalt dialogischer Formen, welche die Schüler und Lehrer übernommen haben und den Formen und Ebenen der Kreativität der Schüler während des Philosophieunterrichts. Philosophische Themen gewinnen an Attraktivität, wenn die Arbeitsmethoden in der Klasse dahin gehend geändert werden, dass die Schüler gefordert sind, ihre Kenntnisse kritisch zu bewerten und ihre Position aus einem philosphischen Blickwinkel zu überprüfen. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.02.2013
CitationDiaconu, Monica: Creativity in the Philosophy Class. Concrete Research - In: Neue Didaktik (2009) 1, S. 25-36 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-57766 - DOI: 10.25656/01:5776
export files

share content at social platforms