search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleCreativity in the Philosophy Class. Concrete Research
Author
SourceNeue Didaktik (2009) 1, S. 25-36
Document
Keywords (German)Kreativität; Kreativitätstraining; Philosophieunterricht; Unterrichtsmethode; Dialog; Schüler; Lehrer; Oberstufe; Osteuropa; Rumänien
sub-disciplineTeaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy
Corporate ContributorsDepartement für deutschsprachige Lehrerausbildung an der Babes-Bolyai Universität Klausenburg
Document typeArticle (journal)
ISSN1843-7133
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):The issue of creativity among teachers and pupils in terms of the dialogical praxis represented a real challenge concerning the research that we have done in high school classes in which philosophy is being taught. We have come to the conclusion that there is a direct linking between the diversity of the dialogical forms which pupils and teachers use and the forms of expression of creativity that are used during philosophy classes. Philosophical themes seem more attractive and interesting if the working methods in classes are modified and if pupils have to evaluate critically their own knowledge. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Die Kreativität der Schüler und Lehrer in der Methode dialogischer Praxis während des Philosophieunterrichts von Oberschulklassen stellte im Kontext dieser repräsentativen Untersuchung eine Herausforderung dar. Unsere Feststellungen zeigen die direkte Verknüpfung zwischen der Vielfalt dialogischer Formen, welche die Schüler und Lehrer übernommen haben und den Formen und Ebenen der Kreativität der Schüler während des Philosophieunterrichts. Philosophische Themen gewinnen an Attraktivität, wenn die Arbeitsmethoden in der Klasse dahin gehend geändert werden, dass die Schüler gefordert sind, ihre Kenntnisse kritisch zu bewerten und ihre Position aus einem philosphischen Blickwinkel zu überprüfen. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalNeue Didaktik Jahr: 2009
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication22.02.2013
Suggested CitationDiaconu, Monica: Creativity in the Philosophy Class. Concrete Research - In: Neue Didaktik (2009) 1, S. 25-36 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-57766
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)