details
Original Title |
Die Evolution des statistischen Denkens |
---|---|
Parallel title | The Evolution of Statistic Thinking |
Author | Gigerenzer, Gerd |
Source | Unterrichtswissenschaft 32 (2004) 1, S. 4-22 |
Document | full text (2.416 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Denken; Schlussfolgerung; Geschichte <Histor>; Mathematik; Wahrscheinlichkeit <Math>; Wissenschaft; Wissenschaftsgeschichte; Statistik; Statistische Analyse |
sub-discipline | General Educational Science |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Anhand klassischer Denkprobleme wird ein Überblick über die Geschichte des statistischen Denkens gegeben. Denn Lernen mit Unsicherheit zu leben - statistisches Denken - ist der wichtigste Teil der Mathematik im wirklichen Leben. Denken ist das Hinterfragen von Gewissheiten, und man lernt es anhand von guten Beispielen. Zu den besten gehören jene Probleme, welche die Entwicklung des statistischen Denkens tatsächlich geprägt haben. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Learning to live with uncertainty - Statistical thinking - is the most important aspect of mathematics for everyday life. To think means to call certainties into question; it can be learned through good examples, the best of which are problems that have actually influenced the historical development of Statistical thinking. These are the focus of my article (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 2004 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 11.04.2013 |
Citation | Gigerenzer, Gerd: Die Evolution des statistischen Denkens - In: Unterrichtswissenschaft 32 (2004) 1, S. 4-22 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-58059 - DOI: 10.25656/01:5805 |