search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Monograph, Collected Work or primary publication accessible at
URN:
Original Title
Fremdverstehen und Perspektivität im Geschichtsunterricht
Parallel titleUnderstanding the Other and Perspectivity in Teaching History
Author
Source2012, [5] S.
Document
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Geschichtsunterricht; Didaktik; Fremdverstehen; Multiperspektivität; Vergangenheit; Gegenwart; Geschichte <Histor>; Fachdidaktik; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Der Aufsatz beleuchtet die Geschichte und das Zusammenspiel der Konzepte "Fremdverstehen" und "Perspektivität" beim historischen Denken und Lernen.
Abstract (English):The article explores the history and the interaction of the pedagogical concepts of "understanding the other" and "perspectivity" in teaching history.
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication31.07.2012
Suggested CitationKörber, Andreas: Fremdverstehen und Perspektivität im Geschichtsunterricht. 2012, [5] S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-58492
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)