search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Kompetenzorientiertes Geschichtslernen in Hamburg und Niedersachsen? Zwei Wege der Richtlinien-"Innovation"
Parallel titleCompetence-based history teaching in Hamburg and Lower Saxony? Two Directions of Curriculum-'Innovation'
Author
Source2012, [34] S.
Document  (446 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Der Beitrag vergleicht die Richtlinien, Bildungsstandards, Kerncurricula, Rahmenpläne für den kompetenzorientierten Geschichtsunterricht in Niedersachsen und Hamburg aus dem Jahr 2008 auf der Basis eines Kompetenzstrukturmodells. (DIPF/Autor)
Abstract (English):The article compares the curricula of 2008 in Lower Saxony and Hamburg on the basis of a model of historical competencies. (DIPF/Autor)
Statistics
Checksums
Date of publication31.07.2012
CitationKörber, Andreas: Kompetenzorientiertes Geschichtslernen in Hamburg und Niedersachsen? Zwei Wege der Richtlinien-"Innovation". 2012, [34] S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-58504 - DOI: 10.25656/01:5850
export files

share content at social platforms