details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-opus-58504
DOI: 10.25656/01:5850
URN: urn:nbn:de:0111-opus-58504
DOI: 10.25656/01:5850
Original Title |
Kompetenzorientiertes Geschichtslernen in Hamburg und Niedersachsen? Zwei Wege der Richtlinien-"Innovation" |
---|---|
Parallel title | Competence-based history teaching in Hamburg and Lower Saxony? Two Directions of Curriculum-'Innovation' |
Author | Körber, Andreas |
Source | 2012, [34] S. |
Document | full text (446 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Geschichtsunterricht; Geschichte <Histor>; Didaktik; Fachdidaktik; Kompetenz; Richtlinien; Lehrplan; Kerncurriculum; Bildungsstandards; Hamburg; Niedersachsen; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 2012 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | Der Beitrag vergleicht die Richtlinien, Bildungsstandards, Kerncurricula, Rahmenpläne für den kompetenzorientierten Geschichtsunterricht in Niedersachsen und Hamburg aus dem Jahr 2008 auf der Basis eines Kompetenzstrukturmodells. (DIPF/Autor) |
Abstract (English): | The article compares the curricula of 2008 in Lower Saxony and Hamburg on the basis of a model of historical competencies. (DIPF/Autor) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 31.07.2012 |
Citation | Körber, Andreas: Kompetenzorientiertes Geschichtslernen in Hamburg und Niedersachsen? Zwei Wege der Richtlinien-"Innovation". 2012, [34] S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-58504 - DOI: 10.25656/01:5850 |