details
Title |
Theaterpädagogik: Das SAFARI-Modell von Gabriele Czerny |
---|---|
Author | Stanescu, Mirona |
Source | Neue Didaktik (2010) 2, S. 32-40 |
Document | full text (1.197 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Theaterpädagogik; Modell; Theaterarbeit; Schüler; Selbstbildung; Ästhetische Bildung; Soziales Lernen; Modellanalyse; Didaktik |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Music and Arts |
Contributors (corporate) | Departement für deutschsprachige Lehrerausbildung an der Babes-Bolyai Universität Klausenburg |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1843-7133; 18437133 |
Language | German |
Year of creation | 2010 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Das von Dr. Gabriele Czerny entwickelte theaterpädagogische SAFARI-Modell bietet eine didaktisch-methodische Strukturierung der theaterpädagogischen Arbeit. Das Konzept, das in sechs einzelne Bausteine gegliedert ist, schließt die persönliche, soziale und ästhetische Bildung ein. Die zentrale Bedeutung des SAFARI-Modells liegt in der Erweiterung der Ausdrucks- und Gestaltungsfähigkeiten der Spielenden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The drama education SAFARI-model developed by PhD. Gabriele Czerny offers a teaching-methodical structure of the drama education activity. The concept which contains six individual components unites personal, social and aesthetical education. The main purpose of the SAFARI-model is the development of the expression and composition of those, who act. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Neue Didaktik Jahr: 2010 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 26.02.2013 |
Citation | Stanescu, Mirona: Theaterpädagogik: Das SAFARI-Modell von Gabriele Czerny - In: Neue Didaktik (2010) 2, S. 32-40 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-58618 - DOI: 10.25656/01:5861 |