details
Title |
Of questions. For didactic use |
---|---|
Author | Costache, Adrian |
Source | Neue Didaktik (2010) 2, S. 100-109 |
Document | full text (1.325 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Frage; Fragend-entwickelnder Unterricht; Geisteswissenschaftlicher Unterricht; Fragetechnik; Unterrichtsmethode; Didaktik; Dialog; Unterrichtsgespräch; Gesprächsführung; Lehrer-Schüler-Kommunikation; Rumänien |
sub-discipline | Teaching Didactics/General Educational Topics |
Contributors (corporate) | Departement für deutschsprachige Lehrerausbildung an der Babes-Bolyai Universität Klausenburg |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1843-7133; 18437133 |
Language | English |
Year of creation | 2010 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (English): | The present paper is aimed at the teachers (to be) of human sciences (especially economics) and offers an in-depth commentary and interpretation of Hans-Georg Gadamer’s view of the concept of question and the activity of questioning. The goal of the paper is to circumscribe the conditions of interrogation thus offering the teachers (to be) a means of enhancing the didactic efficiency of the learning sequences based on questioning. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Die vorliegende Arbeit ist für die zukünftigen Lehrer für Geisteswissenschaften gedacht. Sie bietet einen ausführlichen Kommentar und eine Interpretation der Doktrin des deutschen Philosophen Hans-Georg Gadamer über Frage und Interrogation. Das Ziel der Arbeit ist, die Bedingungen jeder Interrogation einzugrenzen, und somit die Mittel der didaktischen Effizienz der Unterrichtssequenzen, die auf Fragen basieren sind, zu erweitern. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Neue Didaktik Jahr: 2010 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 05.03.2013 |
Citation | Costache, Adrian: Of questions. For didactic use - In: Neue Didaktik (2010) 2, S. 100-109 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-58673 - DOI: 10.25656/01:5867 |