details
Title |
Globales Lernen in Forschung und Lehre |
---|---|
Authors | Asbrand, Barbara; Lang-Wojtasik, Gregor |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 1, S. 2-6 |
Document | full text (390 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Pädagogik; Bildungsarbeit; Erziehungswissenschaft; Forschung; Institutionalisierung; Bildungsangebot; Lehrerausbildung; Entwicklungspolitik; Globales Lernen; Berufschance; Professionalisierung; Hochschulunterricht; Hochschule; Empfehlung; Deutschland |
sub-discipline | General Educational Science Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | German |
Year of creation | 2007 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | In dem Beitrag wird grundlegend über die Bedeutung Globalen Lernens in Forschung und Lehre in Deutschland berichtet. Dabei geht es um die geringe Institutionalisierung im Wissenschaftsbereich und mögliche Gründe dafür. Am Schluss stehen Vorschläge für eine zukünftige Verankerung des Bereichs in der deutschen Erziehungswissenschaft. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article informs basically about the role of Global Learning in Research and Lecturing in Germany. It is dealt with the very low institutionalisation within the scientific community and possible reasons behind this. At the end the authors draw some ideas of a future-oriented anchorage of Global Learning within the German educational science. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2007 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 31.01.2013 |
Citation | Asbrand, Barbara; Lang-Wojtasik, Gregor: Globales Lernen in Forschung und Lehre - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 1, S. 2-6 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60693 - DOI: 10.25656/01:6069 |