search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Globales Lernen in informellen Settings an Hochschulen
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 1, S. 7-10 ZDB
Document  (414 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Bedeutung von informellen Settings an Hochschulen für das Globale Lernen ist bisher nur wenig untersucht worden, während der Integration des Globalen Lernens in die formale Lehre deutlich mehr Aufmerksamkeit gewidmet wird. An der Universität Lüneburg wurde im Rahmen des Projekts "Sustainable University" ein Aktionstag "Campus Global" initiiert, der beispielhaft das Potential von Orten und Gelegenheiten informeller Bildung an Hochschulen für Globales Lernen verdeutlichen kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Only few studies about the relevance of informal settings at universities for Global Education have been published so far, whereas much more attention is paid to the integration of Global Education into formal teaching. At the University of Lüneburg a day of action "Campus Global" was initiated in the context of the project "Sustainable University". As an example, this day of action shows the potential of locations and occasions of informal education at universities for Global Education. (DIPF/Orig.).
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication31.01.2013
CitationRieckmann, Marco: Globales Lernen in informellen Settings an Hochschulen - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 1, S. 7-10 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60705 - DOI: 10.25656/01:6070
export files

share content at social platforms