search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Academic support and understanding of development education
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 1, S. 11-16 ZDB
Document  (381 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):First of all, this article gives an inventory control of employment with global learning resp. political development education in a scientific context with the result that there do exist English-speaking scientists that deal with the pedagogical mainstream debates. Proceeding from that the objective target and the research agenda of the Research Centre on Development Education (London-University, Institute of Education) are formed. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Der Beitrag leistet zunächst eine Bestandsaufnahme der Beschäftigung mit Globalem Lernen bzw. entwicklungspolitischer Bildung im wissenschaftlichen Kontext vor und kommt dabei zu dem Ergebnis, dass es zwar im englisch-sprachigen Bereich einige Wissenschaftler und Wissenschaftlerinnen gibt, die sich mit diesem Arbeitsbereich befassen, dass das Thema aber keinen Eingang in den Mainstream der erziehungswissenschaftlichen Debatten gefunden hat. Ausgehend davon werden die Zielsetzung und die Forschungsagenda des Research Centre on Development Education (London-University, Institute of Education) dargestellt. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication31.01.2013
CitationBourn, Doug: Academic support and understanding of development education - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 1, S. 11-16 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60718 - DOI: 10.25656/01:6071
export files

share content at social platforms