details
Title |
Students as active global citizens |
---|---|
Authors | Lamb, Andrew; Roberts, Ellen; Kentish, John; Bennett, Claire |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 1, S. 17-19 |
Document | full text (382 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Informelles Lernen; Globales Lernen; Hochschule; Fallbeispiel; Studentenorganisation; Student; Großbritannien |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | English |
Year of creation | 2007 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (English): | The article describes the potential of informal learning opportunities in the area of global education, organised by students resp. occuring in the working field of students' organisation. The article names encouraging conditions for the commitment of students, particularly in the cooperation of various actors in universities and presents a few best-practice-examples from English universities. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Der Beitrag beschreibt Potenziale informeller Lerngelegenheiten im Bereich Globalen Lernens, die durch Studierende organisiert werden bzw. sich in der Arbeit studentischer Organisationen ereignen. Der Beitrag benennt förderliche Bedingungen für das Engagement von Studierenden insbesondere im Zusammenwirken unterschiedlicher Akteure in den Hochschulen und stellt einige best-practice-Beispiele aus englischen Universitäten vor. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2007 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 31.01.2013 |
Citation | Lamb, Andrew; Roberts, Ellen; Kentish, John; Bennett, Claire: Students as active global citizens - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 1, S. 17-19 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60729 - DOI: 10.25656/01:6072 |