search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Partnerschaft - eine Lerngelegenheit?
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 3, S. 8-14 ZDB
Document  (801 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Verfasserin stellt Ergebnisse eines qualitativen empirischen Forschungsprojektes vor, in dem die durch unterschiedliche Lernarrangements globalen Lernens ermöglichten Orientierungen herausgearbeitet werden. In diesem Beitrag werden die Orientierungen von Schülerinnen und Schülern einer Schulpartnerschaft, anhand eines Forschungsprojekts der Universität Erlangen-Nürnberg nachgezeichnet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The author introduces results of a qualitative empiric research project in which the orientations enabled by different learning arrangements of global education are elaborated. In this article the orientations of pupils of a school partnership are being traced. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication31.01.2013
CitationAsbrand, Barbara: Partnerschaft - eine Lerngelegenheit? - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 3, S. 8-14 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60823 - DOI: 10.25656/01:6082
export files

share content at social platforms