search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Informelles Lernen in der beruflichen Bildung. Die Diskussion in Europa und die Realität in Afrika
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 4, S. 2-8 ZDB
Document  (710 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Dieser Artikel thematisiert das informelle Lernen in der beruflichen Bildung. Im ersten Teil werden grundlegende Überlegungen zu einer Definition informellen Lernens angestellt, die dann auf die Schwierigkeiten bei der Erfassung und Bewertung der Bedeutung informellen Lernens führen. Im zweiten Teil wird dann an einem Beispiel aus der Entwicklungszusammenarbeit gezeigt, wie durch informelles Lernen der Erwerb beruflicher Kompetenzen unterstützt werden kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article broaches the issue of informal learning in vocational education. The first part deals with basic considerations about the definition of informal learning and outlines the difficulties concerning the acquisition and assessment of the meaning of informal learning. The second part shows with regard to an example of developement cooperation, how informal learning can support the acquirement of vocational competencies. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication06.02.2013
CitationFrost, Ingo; Helmeth, Wolfgang; Rohs, Matthias: Informelles Lernen in der beruflichen Bildung. Die Diskussion in Europa und die Realität in Afrika - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 4, S. 2-8 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60857 - DOI: 10.25656/01:6085
export files

share content at social platforms