search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Die "Sustainable University" als informeller Lernkontext
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 4, S. 9-12 ZDB
Document  (471 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Bemühungen der Universität Lüneburg um die Entwicklung einer am Leitbild der Nachhaltigkeit orientierten Lehr-, Lern- und Lebenskultur an der Hochschule sind bereits im Themenheft "Globales Lernen in Forschung und Lehre" vorgestellt worden. In diesem Beitrag wird das dort angesiedelte Forschungs- und Entwicklungsprojekt "Sustainable University - Nachhaltige Entwicklung im Kontext universitärer Aufgabenstellungen" unter der Perspektive informellen Lernens in den Blick genommen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The efforts of the University of Lüneburg concerning the development of a culture of learning, teaching and living at the university geared to the approach of Sustainability have already been described in the ZEP-issue "Globales Lernen in Forschung und Lehre". This article now focusses on the perspective of informal learning within the research- and development-project "Sustainable Development in the context of university tasks" at the University of Lüneburg. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication06.02.2013
CitationAdomßent, Maik; Michelsen, Gerd; Rieckmann, Marco; Stoltenberg, Ute: Die "Sustainable University" als informeller Lernkontext - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 4, S. 9-12 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60868 - DOI: 10.25656/01:6086
export files

share content at social platforms