search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Kann Erziehung die Gesellschaft verändern?
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 1/2, S. 29-32 ZDB
Document  (228 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Autor sucht nach Verbindendem in den evolutionstheoretischen Zugängen von Alfred Treml und seinen eigenen theoretischen Bezügen. Damit sollen erziehungswissenschaftliche Perspektiven thematisiert werden, die Spaltungen zwischen Kunst, Religion und Wissenschaft überwinden helfen. Letzlich ist der Beitrag ein Plädoyer für transdisziplinäre Forschung über transformative Lernprozesse jenseits des Dualismus subjektbezogener Selbstreflexion und funktionaler Objektivierung. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The author searches for connecting aspects within the evolutionary approaches of Alfred Treml and his own theoretical relations. With this he aims to discuss educational scientific perspectives, which might lead to overcome the splitting of art, religion and science. Finally his contribution leads to a pleading for transdisciplinary research on transformative learning-processes beyond the dualism of subject-oriented self-reflection and functional objectivity. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.02.2013
CitationDauber, Heinrich: Kann Erziehung die Gesellschaft verändern? - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 1/2, S. 29-32 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60951 - DOI: 10.25656/01:6095
export files

share content at social platforms