details
Title |
Kann Erziehung die Gesellschaft verändern? |
---|---|
Author | Dauber, Heinrich |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 1/2, S. 29-32 |
Document | full text (228 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehung; Erziehungswissenschaft; Gesellschaft; Selbstreflexion; Wahrnehmung; Lernen; Lernprozess; Subjekt <Phil>; Veränderung; Treml, Alfred K. |
sub-discipline | General Educational Science |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Der Autor sucht nach Verbindendem in den evolutionstheoretischen Zugängen von Alfred Treml und seinen eigenen theoretischen Bezügen. Damit sollen erziehungswissenschaftliche Perspektiven thematisiert werden, die Spaltungen zwischen Kunst, Religion und Wissenschaft überwinden helfen. Letzlich ist der Beitrag ein Plädoyer für transdisziplinäre Forschung über transformative Lernprozesse jenseits des Dualismus subjektbezogener Selbstreflexion und funktionaler Objektivierung. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The author searches for connecting aspects within the evolutionary approaches of Alfred Treml and his own theoretical relations. With this he aims to discuss educational scientific perspectives, which might lead to overcome the splitting of art, religion and science. Finally his contribution leads to a pleading for transdisciplinary research on transformative learning-processes beyond the dualism of subject-oriented self-reflection and functional objectivity. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2006 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 07.02.2013 |
Citation | Dauber, Heinrich: Kann Erziehung die Gesellschaft verändern? - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 1/2, S. 29-32 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60951 - DOI: 10.25656/01:6095 |