search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Das Janusgesicht der Bildung. Schlüssel für eine zukunftsfähige Entwicklung oder Entwicklungshemmnis?
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 1/2, S. 33-38 ZDB
Document  (218 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Entlang von Diskurslinien aus der Entwicklungspädagogik und der internationalen Bildungsforschung wird in diesem Beitrag die Treml'sche Frage angesichts der gesellschaftlichen Herausforderungen am Beginn des 21. Jahrhunderts diskutiert. Dabei wird das Potenzial von Bildung in der Wissensgesellschaft ideengeschichtlich als entwicklungsfördernd entfaltet. Gleichzeitig wird auf die realgeschichtlichen Grenzen von Bildung hingewiesen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this article the author argues along the lines of discourse of development education and international education-research to discuss the question of Treml facing the societal challenges of the 21st century. Thereby the potential of education within the knowledge-society is evolved as promotional in the context of idealistic history. Simultaneously the limitations of realistic history are indicated. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.02.2013
CitationSeitz, Klaus: Das Janusgesicht der Bildung. Schlüssel für eine zukunftsfähige Entwicklung oder Entwicklungshemmnis? - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 1/2, S. 33-38 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60966 - DOI: 10.25656/01:6096
export files

share content at social platforms