search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Bildung als gesellschaftsverändernde Praxis. Lernende Regionen: Erwachsenenbildung als Entwicklungsfaktor
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 1/2, S. 39-44 ZDB
Document  (236 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In diesem Beitrag wird der Zusammenhang von Erziehung und Gesellschaft für die Erwachsenenbildung bearbeitet. Dabei wird das entwicklungsförderliche Potential der Andragogik am Beispiel der Lernenden Regionen aufgezeigt und auf die Schlüsselrolle der Bildungsarbeit für Bewusstseins- und Mentalitätsprozesse verwiesen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The following article deals with the connections of education and society for adult education. The author highlights the development-educational potential of andragogy referring to the example of learning regions and the key-role of educational work for processes of consciousness and mentality. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.02.2013
CitationKlemm, Ulrich: Bildung als gesellschaftsverändernde Praxis. Lernende Regionen: Erwachsenenbildung als Entwicklungsfaktor - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 1/2, S. 39-44 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60979 - DOI: 10.25656/01:6097
export files

share content at social platforms