search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Digitale Medien und E-Learning - Ein Beitrag zum Globalen Lernen im Geographieunterricht?
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 3, S. 13-17 ZDB
Document  (761 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Beitrag zeigt ausgehend von den vier Kernproblemen der Globalisierung (Bevölkerungswachstum, Wohlstandswachstum, friedliches Zusammenleben und Erhalt einer gesunden Umwelt), wie mit digitalen Medien und E-Learning-Angeboten der Geographieunterricht einen Beitrag zum Globalen Lernen leisten kann. Dabei beleuchtet der Beitrag kritisch die "digitale" Kluft zwischen Nord und Süd und stellt am Ende den Mehrwert der digitalen Medien für den Unterricht heraus. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Do digital media and e-learning add value to global learning in geographic education? Based on the four main challenges of globalization (population growth, rising prosperity, peace and environmental protection), this article demonstrates how digital media and e-learning can contribute to global learning in geographic education. lt provides a critical view of the 'digital' gap between the North and the South and shows key problems and solutions to integrate less well-equipped schools in global teaching concepts. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.02.2013
CitationSchleicher, Yvonne: Digitale Medien und E-Learning - Ein Beitrag zum Globalen Lernen im Geographieunterricht? - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 3, S. 13-17 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-61041 - DOI: 10.25656/01:6104
export files

share content at social platforms