search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Transkulturalität als Bildungsziel? Skeptische Bemerkungen
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 4, S. 8-13 ZDB
Document  (343 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Autoren untersuchen 'Transkulturalität' als begriffliches, empirisches und normatives Paradigma und weisen aus migrationswissenschaftlicher Perspektive auf Grenzen und Einseitigkeiten des Paradigmas hin. Vor dem Hintergrund dieser Kritik wird als Bildungsperspektive der Frage nachgegangen, wem die Transzendierung kultureller Grenzen zugestanden wird und welche Formen der Überschreitung kultureller Grenzen als legitime und respektable Form gelten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The authors examine the concept of 'trans-culturalism', treating it as a conceptional, empirical and normative paradigm, pointing out its limits and one-sidedness from a migration scientist's perspective. With this as a critical background, and from an educational point-of-view, they question who is entitled to transcend cultural boundaries and which forms of transgression can be accepted as legitimate and acceptable. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.02.2013
CitationMecheril, Paul; Seukwa, Louis Henri: Transkulturalität als Bildungsziel? Skeptische Bemerkungen - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 4, S. 8-13 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-61072 - DOI: 10.25656/01:6107
export files

share content at social platforms